Els dies 25, 26 i 27 de novembre tindrà lloc a Barcelona el primer Fòrum d’habitatge cooperatiu en cessió d’ús, una trobada organitzada per la Xarxa d’Economia Solidària (XES) i la Red de la Economía Alternativa y Solidaria (REAS) amb l’objectiu de fer visible l’anomenada “via cooperativa” per garantir el dret a l’habitatge.

El Fòrum està dirigit a persones usuàries, tècniques i administracions públiques amb la idea de consolidar aquest model en creixement. Serà un espai per conèixer les experiències, mostrar bones pràctiques, abordar reptes de finançament, normatius i d’accés a sòl dels projectes, fer xerrades, debats, tallers i enfortir les xarxes del sector.

Des de Perviure hi participem moderant dues taules rodones dissabte 26:

  • ‘El procés de construir comunitat: entre la il·lusió i la dificultat’, conduida per Guiomar Vargas i a càrrec d’Eugènia Boada (Matriu), Elba Mansilla (La Ciutat Invisible i La Borda) i Mireia Parera (Fil a l’Agulla). A les 15:30h a l’aula 40.109.
  • i el debat ‘Qui inclou a qui? Cohabitatge cooperatiu amb persones en situació de vulnerabilitat’, conduida per Maria Josep Lázaro i a càrrec de la cooperativa TEB, Punt de Referència, La Renegà i Fundació Nazareth. A les 16:30h a l’aula 40.101.

Ambdues taules són gratuïtes. Aquí trobareu tota la informació del programa. Us animem a assistir-hi!

La trobada tindrà lloc al Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona (C/ de Ramon Trias Fargas, 25, 27). L’accés és lliure amb inscripció prèvia a través de la web.

Fòrum habitatge cooperatiu